נמאס מהכאבים?

מרגישים צביטה בברך לאחר ריצת בוקר? אתם בהחלט לא לבד. המאמר  שלנו שאתם עומדים לצלול לתוכו חושף את הבעיה שלעתים קרובות מתעלמים ממנה  כאבי ברכיים לאחר ריצה. נחקור את הגורמים הנפוצים, ואפשרויות טיפול כדי שתוכל להמשיך לרדוף אחר התשוקה שלך לריצה ללא כל מכשולים.

מבוא

רצים חווים לעתים קרובות כאבי ברכיים, בעיה נפוצה שיכולה לפגוע בביצועים ולהוביל לפציעות חמורות יותר אם לא מטפלים בהם מיד. זיהוי הסימנים המוקדמים של כאבי ברכיים לאחר ריצה הוא חיוני כדי למנוע נזק לטווח ארוך ולהבטיח שגרת ריצה בריאה. בין אם מדובר בכאב עמום או באי נוחות חדה, הבנת שורש הכאב חיונית לניהול ומניעה יעילים. במאמר זה נחקור את הגורמים השכיחים לכאבי ברכיים לאחר ריצה ונלמד על טיפים חשובים למניעה וטיפול.

סיבות שכיחות לכאבי ברכיים לאחר ריצה

רצים חווים לעיתים קרובות כאבי ברכיים בשל גורמים שונים שיכולים להפעיל לחץ על מפרק הברך. הבנת הגורמים הנפוצים יכולה לעזור לך למנוע ולנהל אי נוחות זו ביעילות.

סיבה נפוצה אחת היא נעליים לא תקינות. נעילת נעליים בלויות או כאלה שאינן מספקות תמיכה מספקת עלולה להוביל לפרונציה מוגזמת או תת-פרונציה(לחץ על גבי החלק הפנימי או החיצוני של הברך), ולגרום לחוסר יישור וכאב בברך.

אימון יתר הוא סיבה נפוצה נוספת לכאבי ברכיים לאחר ריצה. לדחוף את עצמך חזק מדי, להגדיל קילומטראז 'מהר מדי, או לא לאפשר מספיק זמן להתאוששות יכול לאמץ את מפרק הברך ואת השרירים שמסביב.

חוסר איזון בשרירים הוא גם תורם משמעותי לכאבי ברכיים. שריר הארבע ראשי, שריר הערסל או שריר הירך החלשים עלולים להוביל ליישור לקוי של הברך וללחץ מוגבר על המפרק במהלך הריצה.

בנוסף, ריצה על משטחים קשים כמו בטון או אספלט עלולה להחמיר כאבי ברכיים. משטחים אלה חסרים בלימת זעזועים, מה שמוביל להשפעה מוגברת על הברכיים עם כל צעד.

ֿתמיד ניתן הזדמנות לרוץ על הליכון ולראות אם יש שיפור בכאבים,בהליכון יש בולם זעזועים  וזה מאוד עוזר לנו באבחנה.

מניעת כאבי ברכיים

מניעת כאבי ברכיים לאחר ריצה חיונית לשמירה על אריכות ימים בשגרת הריצה. אחת הדרכים היעילות למנוע כאבי ברכיים היא לוודא שיש לך את הנעליים הנכונות. נעליים נכונות עם תמיכה טובה יכולות להפחית באופן משמעותי את ההשפעה על הברכיים במהלך כל צעד. בנוסף, שילוב תרגילי כוח לשרירי הרגליים יכול לשפר את היציבות הכללית ולהפחית את הסיכון לפציעה. 

אמצעי מניעה חיוני נוסף הוא להתמקד בחימום לפני הריצה ומתיחות לאחריה. מתיחות דינמיות לפני הריצה יכולות לעזור להכין את השרירים לפעילות, בעוד שמתיחות סטטיות לאחר הריצה יכולות לסייע במניעת לחץ וכאב. אימון משולב עם פעילויות כמו רכיבה על אופניים או שחייה יכול גם לעזור לתת לברכיים הפסקה מההשפעה המתמדת של ריצה, ולקדם את בריאות המפרקים הכללית ושמירה על דופק גבוה.

אפשרויות טיפול

כשמדובר בהתמודדות עם כאבי ברכיים לאחר ריצה, חיוני לבחון אפשרויות טיפול שונות כדי להקל על אי הנוחות ולקדם התאוששות. אחד השלבים הראשונים בטיפול בכאבי ברכיים הוא לאפשר לגוף לנוח. מנוחה היא חיונית מכיוון שהיא מסייעת בהפחתת דלקת ונותנת לשרירים ולמפרקים זמן להחלים. בנוסף, החלת טיפול בקרח על האזור הפגוע יכולה לסייע בהפחתת נפיחות ושיכוך הכאב.
תמיכה, באמצעות סד ברך או תחבושת, יכולה לספק תמיכה ויציבות לברך, לסייע בהפחתת המאמץ ולקדם ריפוי.
הרמת הרגל יכולה גם לסייע בהפחתת נפיחות,בעיקר בלילה ומעל 2 כריות.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאבי ברכיים אחרי ריצה? 

דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הברכיים ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף,לרוב בעית כאב ברכיים לאחר ריצה מלווה בכאבי גב תחתון ואו קרסולים אז יש לטפל בבעיה מהשורש וככה לפתור את שתיהן.

מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים ומרפה את הרצועות,במידה ומדובר בקרע ברצועה (הסימנים הפשוטים הם חום מקומי,נפיחות,כאב,רגישות למגע) וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.

קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור הספיציפי בברך ונותנים תמיכה.

פורמולות מחקרפורמולת הknee free שלנו

לקחנו צמחי מרפא שעברו מחקר רפואי לכאבי ברכיים ורצועות ואיגדנו אותם לפורמולה נוזלית שהמטופל לוקח אחרי הטיפול בבית וככה אנחנו עוזרים גם בזמן הטיפול וגם בבית ומקצרים את זמן ההחלמה משמעותית ,מאוד.לעיתים עד 60 אחוזים.

טיפול במפרקים עם גלוקוזמין

מסקנה

לסיכום, טיפול בכאבי ברכיים לאחר ריצה הוא קריטי לשמירה על הבריאות הכללית ולמניעת פציעות ארוכות טווח. על ידי זיהוי הגורמים הנפוצים לכאבי ברכיים, כגון הנעלה לא נכונה וחוסר איזון בשרירים, ויישום אמצעי מניעה כמו שגרת חימום וקירור נכונה, אפשר להפחית את הסיכון לכאב ודלקת ואי נוחות במהלך ואחרי הריצות שלכם. זכרו, הקשבה לאותות הגוף ופנייה לעזרה מקצועית או טיפול בסיסי בבית בעת הצורך הם מרכיבים מרכזיים במסע ריצה מוצלח. שמור על הברכיים שלך, והן ימשיכו לתמוך בך בריצות רבות נוספות בעתיד.

 

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?