נמאס מהכאבים?

האם אי פעם מצאתם את עצמכם מתהפכים במיטה, נואשים לשנת לילה טובה אך סובלים מכאבי ברכיים מציקים?
אתם לא לבד. שינה איכותית היא לא רק מותרות; זהו מרכיב חיוני לחיים בריאים ומלאי אנרגיה.
אנו עדים בשנים האחרונות ל30 אחוזי עליה בכאבי ברכיים בלילה בקרב גברים ונשים מעל גיל 60.

גורמים לכאבי ברכיים בלילה

מספר גורמים יכולים לתרום לכאבי ברכיים בלילה. 

  1. אחת הסיבות השכיחות היא דלקת פרקים, מצב כרוני המוביל לדלקת והידרדרות של סחוס המפרק. ככל שאנו מתבגרים, הסיכון לפתח דלקת פרקים עולה, משפיע על הברכיים וגורם אי נוחות, במיוחד במהלך מנוחה.
  2. פציעות שימוש יתר מפעילויות כמו ריצה, קפיצה או טיפוס במדרגות עלולות להעמיס על מפרקי הברכיים, מה שמוביל לכאב שמתגבר בלילה כשהגוף נמצא במנוחה. בנוסף, תנוחות שינה לא נכונות יכולות להפעיל לחץ מיותר על הברכיים, מה שמוביל לאי נוחות.
  3. ניוון הקשור לגיל, כולל דילול הסחוס והפחתת נוזל המפרקים, יכול גם לשחק תפקיד בכאבי ברכיים בלילה. שינויים אלה הופכים את הברכיים רגישות יותר לאי נוחות ונוקשות, במיוחד כאשר שוכבים לתקופה ממושכת.
  4. חוסר סיכוך במפרק הברך ,כאשר אין נוזל סיכוך בין מפרק הברך החיכוך כואב ומייצר דלקת ונפיחות במקום.

תסמינים והשפעה

כאבי ברכיים בלילה יכולים להתבטא בתסמינים שונים, כולל נוקשות, נפיחות ותחושות כאב. הכאב המציק  הזה לא רק משבש את השינה אלא גם משפיעה על הפעילות היומיומית ועל איכות החיים הכללית. הכאב המתמשך עלול להוביל לעצבנות, עייפות וירידה בפרודוקטיביות במהלך היום. בנוסף, מנוחה לא מספקת עקב כאבי ברכיים בלילה עלולה להשפיע על הרווחה הנפשית, לגרום להפרעות במצב הרוח ולרמות מתח מוגברות. חיוני לטפל בתסמינים אלה בהקדם כדי להבטיח שנת לילה טובה ולשמור על בריאות פיזית ורגשית אופטימלית.

איך אפשר להקל ולמנוע כאבי ברכיים דווקא בלילה

כאבי ברכיים בלילה יכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות השינה שלכם. למרבה המזל, ישנם מספר תרגילים שאפשר לשלב בשגרה שלכם כדי להקל על אי הנוחות ולשפר את חוויית השינה הכללית שלכם.

אסטרטגיה יעילה אחת היא לעסוק בתרגילים עדינים המחזקים את השרירים התומכים בברכיים. פעילויות כמו שחייה, רכיבה על אופניים או פילאטיס יכולות לעזור לשפר את יציבות הברכיים ולהפחית את הסיכון לכאבי לילה.

יתר על כן, תשומת לב לתנוחת השינה שלך היא קריטית. ודאו שהברכיים מיושרות כראוי בזמן השינה באמצעות כריות או כריות תומכות. זה יכול לעזור להקל על הלחץ על המפרקים שלך ולקדם איכות שינה טובה יותר.

עוד אפשרות מאוד מומלצת היא להרים את הברך עם כרית מתחת ולייצר כיפוף קל, שהרגל מונחת על הכרית היא לא חווה מתח והכרית עובדת כבולם זעזועים.

אפשרויות טיפול

כאשר מתמודדים עם כאבי ברכיים בלילה, בחינת אפשרויות טיפול שונות יכולה לעזור להקל על אי הנוחות ולשפר את איכות השינה. גישה יעילה אחת היא שימוש בטיפול בקרח כדי להפחית את הדלקת ולהקהות את הכאב. אנו ממליצים על חבילת קרח על הברך הפגועה במשך 15-20 דקות מספר פעמים ביום למשך 4 ימים.

עבור אנשים שחווים כאבי ברכיים כרוניים בלילה, תרגילי חיזוק הם מעולים כדי לחזק את השרירים התומכים בברך ולשפר את הגמישות.

במקרים מסוימים, זריקות סטרואידים עשויות להינתן כדי להפחית דלקת ולהקל על כאב חמור. התערבויות כירורגיות, כגון ארטרוסקופיה של הברך או החלפת ברך, נחשבות למקרים מתקדמים של בעיות ברך כמו דלקת מפרקים ניוונית.

חשוב לזכור כי מצבו של כל אדם הוא ייחודי, ויש להתאים את תוכניות הטיפול לצרכים ולמטרות ספציפיות.

איך מטפלים במרפאה שלנו בכאבי ברכיים בלילה? 

דיקור – דיקור מניע את הדם באזור הברכיים ומתחיל תהליך ריפוי מקומי וספציפי של הגוף,לרוב בעיית כאב ברכיים בלילה מלווה בכאבי גב תחתון אז יש לטפל בבעיה מהשורש וככה לפתור את שתיהן.

מכשיר הננו פיין שלנו – מכשור המתקדם בעולם לטיפול בעזרת אינפרא אדום רחוק שמניע את השרירים ומרפה את הרצועות, במידה ומדובר בקרע ברצועה (הסימנים הפשוטים הם חום מקומי, נפיחות, כאב, רגישות למגע) וכמובן מוריד דלקת בצורה אפקטיבית ביותר.

קינזיוטייפ – טייפים צבעוניים במשקל העור שמורידים דלקת גם לאחר הטיפול ולוקחים את העומס על האזור הספציפי בברך ונותנים תמיכה.

פורמולות מחקר – פורמולת הknee free שלנו

לקחנו צמחי מרפא שעברו מחקר רפואי לכאבי ברכיים ורצועות ואיגדנו אותם לפורמולה נוזלית שהמטופל לוקח אחרי הטיפול בבית וככה אנחנו עוזרים גם בזמן הטיפול וגם בבית ומקצרים את זמן ההחלמה משמעותית ,

כאבי ברגיים בלילה

מסקנה

לסיכום, התמודדות עם כאבי ברכיים בלילה יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות השינה וחיי היומיום. חשוב לטפל בשורש הבעיה, בין אם מדובר בדלקת פרקים, פציעות שימוש יתר או תנוחת שינה לקויה. על ידי שילוב כלים כגון תרגילים עדינים, יישור ברכיים תחת כרית בשינה נכון ודיקור סיני. מטופלים שלנו יכולים להקל על אי הנוחות ולשפר את רווחתם הכללית.

כותב הפוסט - אביהו קוזי
מטפל מוסמך ברפואה סינית

טיפול בעזרת אינפרא אדום ודיקור לבעיות כאב

כואב לכם?

מה אומרים עלינו?